Czcionka:
Kontrast: wersja domyslna wersja kontrastowa

Plan pracy Środowiskowego Domu Samopomocy w Człuchowie na 2022 rok

PLAN PRACY ŚRODOWISKOWEGO DOMU SAMOPOMOCY
W CZŁUCHOWIE NA 2022 ROK

           

            Środowiskowy Dom Samopomocy w Człuchowie jest ośrodkiem wsparcia dziennego
dla osób przewlekle psychicznie chorych (typ A), osób z niepełnosprawnością intelektualną (typ B)
i osób wykazujących inne przewlekłe zaburzenia czynności psychicznych (typ C).

            Środowiskowy Dom Samopomocy w Człuchowie świadczy usługi dla 40 uczestników.

Działa przez 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku po 8 godzin dziennie, w godzinach od 700 do 1500, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy, w tym co najmniej przez 6 godzin dziennie są prowadzone zajęcia z uczestnikami, a pozostały czas przeznacza się m.in.: na czynności porządkowe, przygotowanie do zajęć, uzupełnianie prowadzonej dokumentacji oraz zapewnienie opieki uczestnikom w trakcie dowożenia na zajęcia i odwożenia po zajęciach.

Uczestnikami ŚDS są mieszkańcy Gminy Miejskiej i Wiejskiej Człuchów skierowani do placówki w drodze decyzji administracyjnej wydanej przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Człuchowie.

W swojej bieżącej działalności ŚDS realizuje zadania z zakresu pomocy społecznej, a główne cele zajęć to:

  • podtrzymywanie i rozwijanie umiejętności uczestników niezbędnych do samodzielnego życia,
  • pomoc w przezwyciężaniu trudnych sytuacji życiowych i rozwiązywaniu codziennych problemów osób niepełnosprawnych,
  • udzielanie wsparcia oraz zapewnienie pomocy w dostępie do opieki psychiatrycznej oraz kształcenie umiejętności aktywnego udziału we własnym leczeniu,
  • integracja uczestników ze środowiskiem poprzez ich aktywizację w życiu kulturalnym
    i społecznym miasta,
  • nauczanie zaradności życiowej i umiejętności współżycia w grupie i społeczeństwie,
  • przygotowanie do korzystania z różnych form kulturalnego spędzania czasu wolnego oraz
    w miarę możliwości – organizowania sobie czasu wolnego,
  • budowanie poczucia własnej wartości i pozytywnej samooceny,
  • organizowanie pobytu w ŚDS z uwzględnieniem indywidualnych zainteresowań ucze­stników,
  • rozwój sprawności ruchowej i manualnej.

 

PLAN PRACY DLA OSÓB PRZEWLEKLE PSYCHICZNIE CHORYCH (TYPU A),

OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ (TYPU B)

ORAZ OSÓB WYKAZUJĄCYCH INNE PRZEWLEKŁE ZABURZENIA CZYNNOŚCI PSYCHICZNYCH (TYPU C)

 

W poszczególnych miesiącach roku 2022 ŚDS realizować będzie zadania ujęte w poniższej tabeli:

Lp.

Zakres

Zadania

Termin
realizacji

Osoby odpowiedzialne

Uwagi

 

1

2

3

4

5

6

I

Postępowanie wspierająco-
aktywizujące

Trening funkcjonowania w życiu codziennym, mający na celu przywracanie/podtrzymywanie/ roz­wijanie umiejętności niezbędnych do samodziel­nego życia, w tym:

Trening dbałości o wygląd ze­wnę­trzny oraz trening nauki higieny.

Trening ten obejmuje następujące działania:

  • edukacja w formie pogadanek, rozmów indy­wi­dualnych i zajęć praktycznych, dotycząca higieny osobistej i wyglądu zewnętrznego,
  • umożliwienie uczestnikom Domu, mającym trudne warunki socjalne, skorzystania z kąpieli, możliwości uprania, wysuszenia i wypraso­wa­nia bielizny osobistej i odzieży,
  • utrwalanie nawyków higienicznych,
  • motywowanie do dbałości o higienę i wygląd zewnętrzny poprzez udzielanie publicznych pochwał,
  • pomoc przy zakupach odzieży i obuwia.

Trening kulinarny

Trening ten obejmuje następujące działania:

  • nauka obierania, krojenia warzyw, owoców
     i in­nych produktów, smarowania chleba,
  • nauka prawidłowego posługiwania się sztuć­cami,
  • kształtowanie umiejętności przechowywania produktów żywnościowych,
  • nauka przygotowywania prostych posiłków
    z położeniem nacisku na posiłki ciepłe,
  • wyrabianie nawyków estetycznego podawania i spożywania posiłków,
  • utrwalanie i kształtowanie umiejętności higie­nicznego przygotowywania posiłków,
  • kształtowanie nawyków higienicznych w za­kre­sie utrzymania czystości kuchni, naczyń
    i urzą­dzeń AGD,
  • edukacja dotycząca zasad zdrowego odży­wia­nia.

Trening umiejętności praktycznych

Trening ten ma na celu nabycie podstawowych umiejętności przydatnych w codziennym życiu. Polega na wyuczeniu zdolności związanych z sa­moobsługą. Realizowany jest poprzez:

  • naukę sprzątania i wyrabianie nawyku utrzy­mania czystości w najbliższym otoczeniu,
  • naukę ręcznego prania drobnych rzeczy oso­bistych, mycia okien,
  • naukę obsługi i zachęcanie do korzystania
    z urządzeń AGD,
  • nauczenie bądź utrwalenie umiejętności obsługi domowych urządzeń AGD: kuchenek wszelkich typów, piekarnika, suszarki do włosów, lo­dów­ki, pralki automatycznej, żelazka,
  • nauczenie bądź utrwalenie umiejętności korzy­stania ze sprzętu RTV, komputera, telefonu ko­mórkowego, Internetu, wyrabianie umiejętności odebrania rozmowy telefonicznej, wybrania właściwego numeru,
  • kształcenie umiejętności drobnych napraw odzieży (cerowanie, przyszywanie guzików),
  • naukę zaadresowania koperty, wysłania listu, wypełnienia prostego druku, napisania prostego pisma,
  • wyrabianie nawyku naprawy odzieży i obuwia.

Trening gospodarowania własnymi środkami finansowymi

  • poznanie wartości pieniędzy,
  • umiejętność dodawania i odejmowania w opar­ciu o nominały w zakresie niewielkich kwot,
  • zapoznanie z cenami,
  • naukę planowania wydatków i zakupów,
  • naukę samodzielnego dokonywania drobnych za­kupów,
  • edukację w zakresie racjonalnego dokonywania zakupów,
  • edukację dotyczącą zagrożeń, jakie niesie: zacią­ganie kredytów, zakup z tzw. rozłożeniem kosztów na raty, podpisywanie umów z ope­ra­torami telefonii komórkowej,
  • indywidualny trening budżetowy.

 

 

 

 

 

codziennie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

codziennie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

codziennie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

codziennie

 

 

 

Instruktorzy terapii zajęciowej, psycholog, pedagog, asystent osoby niepełnosprawnej.

W planie zakłada się możliwość modyfikacji formy prowadzonych treningów dostosowanej do zmian i rekomendacji Ministra Zdrowia, oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trening umiejętności interpersonalnych i roz­wiązywania problemów

Trening ten obejmuje kształtowanie pozytywnych relacji uczestnika z osobami bliskimi, sąsiadami, z innymi osobami w czasie zakupów, w środkach komunikacji publicznej, w urzędach, w instytucjach kultury, poprzez:

  • pomoc w nawiązywaniu i utrzymywaniu kon­taktów,
  • naukę prowadzenia rozmowy i utrwalanie zasad przebiegu satysfakcjonującego dialogu,
  • kształtowanie życzliwości, otwartości i empatii w kontaktach z otoczeniem,
  • kształtowanie asertywnych zachowań, umiejęt­ności rozwiązywania problemów, konfliktów, radzenia sobie ze stresem.

Trening umiejętności komunikacyjnych, w tym z wykorzystaniem alternatywnych i wspomagających sposobów porozumiewania się, w przypadku osób z problemami w komunikacji werbalnej:

Augmentative and Alternative Communication (AAC)

to ogół metod, stosowanych do wspierania komunikacji osób mających trudności w werbalnym porozumiewaniu się.

Metody te umożliwiają wyrażanie potrzeb, preferencji, myśli, opinii, ułatwiają nawiązywanie relacji z innymi osobami, pomagają w budowaniu tożsamości osoby niemówiącej co pozwala jej stać się autonomiczną jednostką, a tym samym daje niezależność i poczucie wpływu na swoje życie.

codziennie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

praca ciągła

 

Instruktorzy terapii zajęciowej, psycholog, pedagog, asystent osoby niepełnosprawnej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Instruktorzy terapii zajęciowej, psycholog, pedagog, asystent osoby niepełnosprawnej.

 

W planie zakłada się możliwość modyfikacji formy prowadzonych treningów dostosowanej do zmian i rekomendacji Ministra Zdrowia, oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trening umiejętności spędzania czasu wolnego.

Trening ten obejmuje: rozwijanie zainteresowań literaturą, audycjami radiowymi, telewizyjnymi, Internetem, udział w spotkaniach towarzyskich kulturalnych poprzez:

  • udział w zajęciach sportowych (treningi, gry i zabawy ruchowe), krótkie wycieczki piesze i dalsze podróże kra­joznawcze, imprezy taneczne,
  • uczestnictwo w zajęciach artystycznych (teatralne i muzyczne), uczestnictwo w zajęciach w kręgielni,
  • korzystanie z basenu.
  • grupowe zwiedzanie wystaw muzealnych,
  • zachęcanie do korzystania z miejscowego kina, udziału w lokalnych imprezach integracyjnych, wydarzeniach kulturalnych i sportowych.

praca ciągła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Instruktorzy terapii zajęciowej, psycholog, pedagog, asystent osoby niepełnosprawnej.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W planie zakłada się możliwość modyfikacji formy prowadzonych treningów dostosowanej do zmian i rekomendacji Ministra Zdrowia, oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

 

 

 

Prowadzenie terapii zajęciowej.

Na potrzeby terapii zajęciowej działają w placówce pracownie:

1. Pracownia gospodarstwa domowego:
w ramach pracowni prowadzone będą m.in.: treningi umiejętności samoobsługi, zaradności życiowej i funkcjonowania w codziennym życiu, ekonomiczny oraz kulinarny, poprzez:

  • planowanie i robienie zakupów,
  • nauka przygotowywania i podawania posiłków,
  • nauka kulturalnego zachowania się przy stole,
  • układanie cotygodniowych jadłospisów,
  • poznanie zasad zdrowego odżywiania,
  • nauka przetwórstwa owoców, warzyw, pasteryzacja,
  • podtrzymywanie tradycji związanych z obchodzeniem świąt.

2. Pracownia ogrodniczo – przyrodnicza:
w ramach pracowni uczestnicy zdobędą wiedzę na temat świata przyrody ożywionej i nieożywionej poprzez:

  • hodowlę ryb akwariowych,
  • prace związane z dbaniem o ogród
    i roślinność na terenie ŚDS,
  • naukę uprawy kwiatów i ich pielęgnacji
  • naukę ekologicznej uprawy warzyw
  • praktyczne umiejętności obsługi narzędzi ogrodniczych (grabie, szpadel, łopata, motyczka, sekator, kosiarka),

3. Pracownia multimedialna: w ramach pracowni uczestnicy nabędą umiejętności związane z obsługą komputera i urządzeń biurowych, multimedialnych oraz RTV:

  • nauka podstaw korzystania z komputera, dru­karki i Internetu, urządzenia wielofunkcyjnego, rzutnika,
  • nauka pracy w programach komputerowych,
  • wyszukiwanie w Internecie informacji dotyczących bieżących informacji i wydarzeń.

4. Pracownia sztuk plastycznych i rękodzieła:

 w ramach pracowni uczestnicy rozwiną umiejętności manualne, kreatywność i wyobraźnię, nabędą praktyczne umiejętności w zakresie:

  • różnorodnych technik plastycznych (malarstwo, rysunek, zdobnictwo i dekoratorstwo, papieroplastyka, multimedialna:)
  • odlewów z gipsu, bazy mydlanej i wosku, samodzielnego tworzenia świec z węzy,
  • nowych technik rękodzielniczych,
  • wykonywanie okolicznościowych i sezono­wych dekoracji placówki,

      5. Pracownia ruchu i rekreacji: w ramach pracowni odbywać          się będą;

  • sportowe zajęcia ogólnorozwojowe (gimnastyka, aerobik),
  • zajęcia grupowe z zakresu rekreacji ruchowej, zajęć sportowych,
  • ćwiczenia relaksacyjne,
  • zajęcia rekreacyjne i turystyka.

6. Pracownia krawiecko- dziewiarska: w ramach pracowni uczestnicy nabędą i utrwalą następujące umiejętności:

  • posługiwania się przyborami krawieckimi (igła, nożyczki, naparstek, centymetr krawiecki, liniał)
  • szycia ręcznego ściegami krawieckimi i ozdobnymi
  • szycia maszynowego (elementy szycia, krojenie, obsługa maszyny)
  • wyszywanie i haftowanie
  • robótki ręczne na drutach (prawy, lewy, ściągacz)
  • zasad kompozycji w aplikacjach (dobór koloru i faktury tkaniny)
  • robótek szydełkowych, prucia i zwijania wełny
  • drobnej naprawy odzieży (cerowania odzieży, przyszywania guzików)
  • obsługi żelazka

W / w umiejętności wykorzystywane są w następstwie w pracach praktycznych; obrazach, serwetkach, poduszkach, kartkach okolicznościowych, woreczkach na susz lawendowy, maskotkach, zakładkach, pokrowcach na telefon, elementach scenografii).

7. Pracownia kulturalno- oświatowa; w ramach pracowni odbywają się wyjścia do muzeum, na spacery, do kina, biblioteki, wyjazdy na wycieczki, spotkania integracyjne,

  • wspólna integracja poprzez przygotowywanie okolicznościowych występów artystycznych zgodnych z kalendarzem imprez (przygotowywanie scenariuszy, rekwizytów, scenografii, strojów do przedstawień)
  • organizacja oraz czynny udział w różnorodnych konkursach,
  • zajęcia muzyczne, taneczne, sportowe i relaksacyjne
  • edukacja oraz rozwijanie logicznego myślenia poprzez różnego rodzaju pogadanki tematyczne, gry planszowe, filmy przyrodnicze, kulturalne, historyczne.
  • Rozwijanie zainteresowania Internetem, sztuką, literaturą, audycjami radiowymi i telewizyjnymi.

8. Pracownia techniczna: w ramach pracowni uczestnicy uczą się:

  • drobnych napraw,
  • drobnych prac z zakresu renowacji mebli,
  • obsługi urządzeń do obróbki drewna podczas tworzenia prac ze sklejki i drewna.
  • metod obróbki, łączenia, impregnowania, malowania, klejenia, szlifowania papierem ściernym,
  • poznają narzędzia i elektronarzędzia służące do wykonywania prac w drewnie i innych materiałach,
  • poznają zasady bezpieczeństwa i higieny pracy podczas prac wykonywanych w ramach w/w pracowni

 

praca ciągła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

sezonowo, według potrzeb

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

raz w tygodniu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

codziennie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

codziennie

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Instruktorzy terapii zajęciowej, psycholog, pedagog, asystent osoby niepełnosprawnej.

W planie zakłada się możliwość modyfikacji formy prowadzonej terapii zajęciowej dostosowanej do zmian i rekomendacji Ministra Zdrowia, oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

 

 

 

Poradnictwo psychologiczne prowadzone w formie indywidualnej i grupowej – poprzez:

  • stwarzanie warunków do nabycia, podtrzymywania i rozwijania u uczestników umiejętności i kompetencji niezbędnych do samodzielnego życia,
  • wsparcie edukacyjno-terapeutyczne,
  • prowadzenie indywidualnych rozmów i konsultacji z uczestnikami zajęć.

codziennie

Psycholog.

W planie zakłada się możliwość modyfikacji formy pomocy i poradnictwa dostosowanej do zmian i rekomendacji Ministra Zdrowia, oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

 

 

 

Pomoc w załatwianiu spraw urzędowych:

  • pomoc w zbieraniu informacji, składanie wniosków, zbieranie dokumentów, edukacja dotycząca zakresu działania urzędów, banków, ZUS, MOPS, PCPR itp.

 

Według potrzeb

Instruktorzy terapii zajęciowej, psycholog, pedagog, asystent osoby niepełnosprawnej.

W planie zakłada się możliwość modyfikacji formy pomocy dostosowanej do zmian i rekomendacji Ministra Zdrowia, oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

 

 

 

Pomoc w dostępie do niezbędnych świadczeń zdrowotnych:

  • uzgadnianie i kontrolowanie terminów wizyt u lekarzy POZ i lekarzy specjalistów,
  • kontrolowanie terminów badań, zbiegów i pobytów w szpitalu,
  • pomoc w zakupie leków,
  • motywowanie uczestników do dbałości o zdrowie i korzystania ze świadczeń służby zdrowia.

Według potrzeb

Instruktorzy terapii zajęciowej, psycholog, pedagog, asystent osoby niepełnosprawnej.

W planie zakłada się możliwość modyfikacji formy pomocy dostosowanej do zmian i rekomendacji Ministra Zdrowia, oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

 

 

 

Niezbędna opieka:

  • zapewnienie bezpieczeństwa uczestników podczas pobytu w ŚDS, podczas wyjść, wycieczek i wyjazdów organizowanych w ramach działalności placówki, oraz podczas transportu samochodem służbowym.

Zadanie ciągłe

Instruktorzy terapii zajęciowej, psycholog, pedagog, asystent osoby niepełnosprawnej

W planie zakłada się możliwość modyfikacji formy opieki dostosowanej do zmian i rekomendacji Ministra Zdrowia, oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

 

 

 

Zebrania społeczności: prowadzone w formie grupowej raz w tygodniu. Celem spotkań jest konstruktywne pokonywanie kryzysów, zintegrowanie grupy, wspólne rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji dotyczących życia codziennego w SDS, wparcie osobistego rozwoju uczestnika, wdrożenie do pełnienia ról społecznych, przedstawienie różnych wzorów zachowań i uzyskiwanie tych społecznie akceptowanych, podtrzymywanie wzajemnych relacji, osiągnięcie i rozwój norm grupowych. Dzięki tym spotkaniom podopieczni mają możliwość nauki werbalizowania swoich potrzeb, pracy nad właściwym wyrażaniem emocji, a także doskonaleniem kompetencji psychospołecznych. W czasie zebrań omawiane są sprawy i problemy zgłaszane przez uczestników.

 

Raz w tygodniu

Instruktorzy terapii zajęciowej, psycholog, pedagog, asystent osoby niepełnosprawnej.

W planie zakłada się możliwość modyfikacji formy prowadzonych zebrań dostosowanej do zmian i rekomendacji Ministra Zdrowia, oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

 

 

 

Współpraca z rodzinami / opiekunami i innymi podmiotami:

  • spotkania informacyjne,
  • kontakty indywidualne,
  • udział opiekunów w realizacji programów wspierająco-aktywizujących,
  • poradnictwo psychologiczne, socjalne,
  • edukacja,
  • udział rodziców/opiekunów w imprezach integracyjnych,
  • współpraca z MOPS, PCPR, PUP, Oddziałem Psychiatrycznym, SOSW, Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Miejskim Domem Kultury, Miejską Biblioteką Publiczną, Muzeum, szkołami, organizacjami pozarządowymi.

Zadanie ciągłe

Instruktorzy terapii zajęciowej, psycholog, pedagog, asystent osoby niepełnosprawnej.

W planie zakłada się możliwość modyfikacji formy współpracy z rodzinami/ opiekunami i innymi podmiotami dostosowanej do zmian i rekomendacji Ministra Zdrowia, oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

 

 

 

Inne działania mające zapobiegać izolacji społecznej uczestników, zmierzające do ich integracji ze środowiskiem lokalnym i dające możliwość trenowania zachowań i umiejętności niezbędnych w relacjach społecznych oraz kształtujące umiejętności aktywnego spędzania czasu wolnego:

  • organizacja wyjazdów,
  • udział w imprezach,
  • nawiązywanie współpracy z instytucjami, organizacjami, innymi ŚDS, WTZ,
  • uczestnictwo w wydarzeniach kulturalnych, koncertach itp.

Według potrzeb i możliwości

Instruktorzy terapii zajęciowej, psycholog, pedagog, asystent osoby niepełnosprawnej.

W planie zakłada się możliwość modyfikacji formy prowadzonych działań dostosowanej do zmian i rekomendacji Ministra Zdrowia, oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

 

 

 

Pozostałe zajęcia cykliczne:

  • muzykoterapia,
  • biblioterapia,
  • gry i zabawy ruchowe,
  • obchody urodzin uczestników,
  • wyjścia do kawiarni i restauracji,
  • spotkania integracyjne z uczestnikami ŚDS w Więcborku i Przechlewie.

Według potrzeb i możliwości

 

 

 

 

Instruktorzy terapii zajęciowej, psycholog, pedagog, asystent osoby niepełnosprawnej.

 

 

 

 

 

W planie zakłada się możliwość modyfikacji formy prowadzonych zajęć cyklicznych dostosowanej do zmian i rekomendacji Ministra Zdrowia, oraz Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

II

Organizacja ŚDS

Koordynowanie i monitorowanie pracy zespołu wspierająco - aktywizującego.

praca ciągła

Dyrektor ŚDS

 

Opracowanie i przyjęcie kierunków pracy ŚDS.

listopad

Dyrektor ŚDS

 

Dbanie o bezpieczne i higieniczne warunki pracy.

praca ciągła

Dyrektor ŚDS

 

Dbanie o właściwy poziom usług.

praca ciągła

Dyrektor ŚDS

 

Organizacja szkoleń i dokształcanie pracowników.

praca ciągła

Dyrektor ŚDS

 

 

W przypadku czasowego zawieszenia działalności Środowiskowego Domu Samopomocy i braku możliwości fizycznego uczestnictwa zakłada się podejmowanie działań zmierzających do wspierania uczestników z wykorzystaniem dostępnych środków komunikacji tj. możliwość pracy zdalnej poprzez:

  • utrzymywanie kontaktu z uczestnikami, ich opiekunami i rodzinami;
  • sprawdzanie aktualnej sytuacji życiowej, zdrowotnej, społecznej uczestnika i jego funkcjonowania w codziennym życiu;
  • powiadamianie Ośrodka Pomocy Społecznej w przypadku konieczności objęcia uczestnika pomocą z zakresu pomocy społecznej;
  • przypominanie o konieczności przestrzegania zasad higieny oraz zaleceń Głównego Inspektoratu Sanitarnego w związku z sytuacja epidemiczną;
  • informowanie o aktualnie obowiązujących obostrzeniach oraz o konieczności ich przestrzegania;
  • w miarę możliwości udzielanie doraźnego wsparcia psychologicznego i pedagogicznego;
  • udzielanie wsparcia w podtrzymywaniu umiejętności wypracowanych w ramach treningów funkcjonowania w codziennym życiu;
  • zachęcanie i pomoc w organizacji czasu wolego, w tym do podejmowania aktywności fizycznej.

Plan imprez kulturalno – sportowo - integracyjnych na 2022 rok

dla Środowiskowego Domu Samopomocy w Człuchowie

 

MIESIĄC

DZIAŁANIE

Styczeń

  • Karnawałowe zwyczaje całego świata
  • Poranek z muzyką klasyczną „Cztery pory roku”
  • „Domowy turniej wiedzy praktycznej- sprawdzian umiejętności życia codziennego”.
  • Wyjazdy/wyjścia/wycieczki- zgodnie z otrzymywanymi zaproszeniami oraz potrzebami i możliwościami ŚDS (w zależności od sytuacji epidemiologicznej)

Luty

  • Spotkanie Walentynkowe
  • Tłusty Czwartek
  • Udział w zajęciach organizowanych przez Bibliotekę Publiczną Miejską w Człuchowie.
  • Wyjazdy/wyjścia/wycieczki- zgodnie z otrzymywanymi zaproszeniami oraz potrzebami i możliwościami ŚDS (w zależności od sytuacji epidemiologicznej)

Marzec

  • Dzień Kobiet, Dzień Mężczyzny - „Pan i Pani”
  • Poranek z muzyką klasyczną „Cztery pory roku”
  • I Dzień Wiosny- zajęcia integracyjne
  • Wyjazd do „Kino za rogiem „w Przechlewie.
  • Wyjazdy/wyjścia/wycieczki- zgodnie z otrzymywanymi zaproszeniami oraz potrzebami i możliwościami ŚDS (w zależności od sytuacji epidemiologicznej)

Kwiecień

  • Światowy Dzień Lekarza Weterynarii- Spotkanie z lekarzem weterynarii.
  • Wystawa prac Wielkanocnych
  • Spotkanie Wielkanocne
  • Wycieczka wyjazdowa- zwiedzanie zamku krzyżackiego w Kwidzyniu.
  • Wyjazdy/wyjścia/wycieczki- zgodnie z otrzymywanymi zaproszeniami oraz potrzebami i możliwościami ŚDS (w zależności od sytuacji epidemiologicznej)

Maj

  • Poranek z muzyką klasyczną „Cztery pory roku”
  • Majówka- piknik na świeżym powietrzu
  • Wycieczka do Zagrody Sołtysówka Agroturystyczne Gospodarstwo Rolne w Łapalicach. W programie wycieczki: przejazd po okolicy z zarysem historii wsi i położonego w pobliżu zamku, warsztaty kulinarne, ognisko, ciepły posiłek oraz zwiedzanie mini zoo.
  • Wyjazdy/wyjścia/wycieczki- zgodnie z otrzymywanymi zaproszeniami oraz potrzebami i możliwościami ŚDS (w zależności od sytuacji epidemiologicznej)

Czerwiec

  • Udział w Festiwalu piosenki turystycznej
  • Wycieczka do ZOO w Gdańsku.
  • W zdrowym ciele zdrowy duch- turniej gier i zabaw ruchowych na wolnym powietrzu
  • Wyjazdy/wyjścia/wycieczki- zgodnie z otrzymywanymi zaproszeniami oraz potrzebami i możliwościami ŚDS (w zależności od sytuacji epidemiologicznej)

Lipiec

  • Wycieczka do Muzeum Kultury Ludowej Pomorza w Swołowie.
  • Udział w Lawendowym Jarmarku
  • Wyjazdy/wyjścia/wycieczki- zgodnie z otrzymywanymi zaproszeniami oraz potrzebami i możliwościami ŚDS (w zależności od sytuacji epidemiologicznej)

Sierpień

  • Edukacja z Alpakami
  • Spacery i rekreacja w parku, nad wodą, na siłowni miejskiej zewnętrznej
  • Wyjazdy/wyjścia/wycieczki- zgodnie z otrzymywanymi zaproszeniami oraz potrzebami i możliwościami ŚDS (w zależności od sytuacji epidemiologicznej)

Wrzesień

  • Pożegnanie lata
  • Święto Dyni- dzień pomarańczowy
  • Wyjazd integracyjny do stajni- przejażdżka bryczką, zwiedzanie stajni, karmienie koni, ognisko.
  • Wyjazdy/wyjścia/wycieczki- zgodnie z otrzymywanymi zaproszeniami oraz potrzebami i możliwościami ŚDS (w zależności od sytuacji epidemiologicznej)

Październik

  • Spotkanie z Dog terapeutą - Aktynoterapia u Florka w Chojnicach.
  • Obchody Światowego Dnia Mycia Rąk
  • Obchody Międzynarodowego Dnia Zdrowia Psychicznego
  • Złożenie wiązanek, zniczy na grobach bliskich i zmarłych uczestników
  • Wyjazdy/wyjścia/wycieczki- zgodnie z otrzymywanymi zaproszeniami oraz potrzebami i możliwościami ŚDS (w zależności od sytuacji epidemiologicznej)

Listopad

  • Kino familijne- Filmy z naszego dzieciństwa- projekcja i dyskusja.
  • Andrzejki- Dzień Magii- zajęcia integracyjne
  • Zwiedzanie czasowych ekspozycji muzealnych w człuchowskim Zamku Krzyżackim
  • Wyjazdy/wyjścia/wycieczki- zgodnie z otrzymywanymi zaproszeniami oraz potrzebami i możliwościami ŚDS (w zależności od sytuacji epidemiologicznej)

Grudzień

  • Mikołajki
  • Wyjście integracyjne do kręgielni.
  • Wystawa dekoracji Bożonarodzeniowych
  • Spotkanie Wigilijne
  • Wyjazdy/wyjścia/wycieczki- zgodnie z otrzymywanymi zaproszeniami oraz potrzebami i możliwościami ŚDS (w zależności od sytuacji epidemiologicznej)

 

 

Plan imprez kulturalno – sportowo – integracyjnych na 2022 rok zakłada możliwość modyfikacji formy realizacji zaplanowanych imprez zgodnie z aktualnie obowiązującymi rekomendacjami Ministra Zdrowia oraz wytycznymi Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

 

 

 

………………...………………………………..                         ………………………..………………………….

     Uzgodniono z Wojewodą Pomorskim                                            Podpis i pieczątka kierownika placówki

 

 

 

 

 

…………………………………………………………………….

       Akceptacja jednostki prowadzącej lub zlecającej

  •  

  •  

Biuletyn Informacji Publicznej v1.0
Designed by PrintVisionIPowered by Quick.CMS